Laatste dag in San Francisco

15 juli 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Het is onvoorstelbaar wat voor een prachtige dingen we al hebben mogen bezichtigen in slechts twee dagen. Onze 2e dag in deze geweldige stad was minstens zo leuk als de 1e. Het begon met een 'footlong' broodje bij de subway (ja die hebben ze hier ook, toevallig heh :P). Dit was lang niet zo sfeervol als ons vorige ontbijt, maar pastte wel wat beter bij ons budget. We zijn vervolgens richting de golden gate bridge gegaan met wat gehuurde fietsen in de hoop dat hij nu wel goed zichtbaar zou zijn. Helaas hebben we 3 kilometer door dichte mist moeten fietsen. Wel hebben Sem en ik ons kinderlijk vermaakt met het volgen van onze tuf voordat die het wateroppervlak van de zee raakte, geen plonsjes gesignaleerd. Wonderbaarlijk was de transitie van de dichte mist  naar een prachtig blauwe lucht. We zijn toen op eigen tempo richting de ferry gefietst die ons weer aan de andere kant van de brug zou brengen. Hier en daar gestopt voor een mooi plaatje, genoten van een paar 'American-sized' ijsjes, bijgepraat met wat mede-Nederlanders en zelfs wat walvissen en pelicanen gespot. Ook hebben we onzen ogen uitgekeken op de sprookjesachtige mist die over de heuvels rolde. We hebben een poging gedaan op het filmen hiervan, maar helaas kwam dit niet mooi over. Toen we weer terug aan wal waren hebben we genoten van een Indiase maaltijd en zijn we over de verschrikkelijk stijle heuvels naar ons hotel gelopen. We hebben even met onze telefoon de hellingshoek gemeten, deze zat tussen de 11 en 14 graden, ofterwijl een hellingsgraad van tussen de 20 en 25%. Flinke heuvels dus. Zo zag onze laatste dag in SF eruit. Vandaag pakken we de auto naar Yosemite park, we zullen zien of we ons daar net zo goed vermaken als hier. Aangezien we gaan kamperen in een tent en de meeste tenten geen wifi hebben neem ik aan dat ik daar dit reisblog niet kan updaten, but we shall see, byebye.