Een avontuur in Bryce Canyon

23 juli 2017 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Jahoor, weer een nieuw verhaal! Deze keer zullen jullie lezen hoe we Las Vegas dag hebben gezegd, hoe we ons verbaasd hebben over een prachtige Canyon en hoe we genoten hebben van een spectaculaire verassing. As always, enjoy!

Vrijdag 19 juli hebben we de absurde maar ontzettend gave gokstad verlaten. Vlak hiervoor zijn we nog langs gegaan bij de Las Vegas outlets om wat nieuwe kleding en schoeisel te scoren. Nadat deze missie uitermate goed geslaagd was konden we richting onze nieuwe verblijfplaats rijden. Dit was een camping gelegen bij Bryce Canyon, volgens sommigen was deze highlight het mooiste wat we te zien zouden krijgen in onze vakantie. We konden hem die dag echter nog niet bezichtigen aangezien het best wel een stukje rijden was. Wel hebben we nog een stukje van Zion National Park kunnen zien en hebben we daar nog een stuk gewandeld. Onderweg kwamen we nog wat verdwaalde steenbokken op het wegdek tegen. Toen eenmaal bij de camping aangekomen was het al weer tijd om het bed in te duiken. De volgende dag waren we vroeg wakker en vertrokken we na een simpel ontbijtje naar Bryce. En wat was het prachtig. Het is ongelooflijk hoe verwering en erosie de rotsen op zo'n manier gevormd krijgen. En dan heb ik het nog niet over de kleuren gehad: roze, rood, paars, geel, wit, bruin. Bijna de gehele regenboog is terug te vinden... We zijn na wat uitzichtpunten de Canyon ingelopen. Voor papa, Sem en mij voelde het herkenbaar om door de kloof te wandelen, we hadden namelijk iets vergelijkbaars meegemaakt op onze vakantie in Jordanië.  Na een wandeling van 2 uur waren we terug bij ons beginpunt en zijn we met de auto naar het mooiste uitkijkpunt van Bryce gereden. Hier hebben we nog wat grote roofvogels gezien en gehoord. Met zekerheid kan ik bevestigen dat het typische 'krijs geluid' van de vogels uit de westerns echt is. Na wat laatste blikken op de aparte vormen en prachtige kleuren van Bryce keerde we terug naar onze camping.

We hoorden toen van andere Nederlanders dat er die avond een plaatselijke rodeo zou zijn ter ere van de eerste kolonisten. Zo'n aangename verassing sla je natuurlijk niet af! We hebben toen eerst nog een echte 'American' BBQ gehad met wat maiskolven en een T-bone steak. Daarna begon de rodeo, het event vond zich plaats in een grote overdekte paardenbak met een tribune die voor het grootste deel opgevuld was met Amerikanen. Eerst werd er door iedereen gebeden, vervolgens klonk het volkslied waarbij het hele publiek de hand of de cowboyhoed op het hart hield, erg indrukwekkend! En toen kon de show beginnen. Jongens en meisjes tussen de 12 en 18 jaar deden hier aan mee. En wat was het een spektakel... jongens gooiden te paard een lasso om een rennend kalf, rende er vervolgens op af om het dier op zijn rug neer te leggen en het vast te binden. Meisjes probeerde hetzelfde met geitjes. En zo waren er nog veel meer onderdelen, degene die echter veruit het meeste indruk heeft gemaakt was het stier-rijden. Tjongejonge wat zijn die Amerikanen gek. De bedoeling was dat ze 8 seconden op dat gigantische beest bleven zitten, helaas heeft geen van de 9 deelnemers dat gehaald. Wel was het leuk hoe ze met salto's en al de lucht in werden geslingerd.

Dat waren onze fantastische dagen in Bryce. Onze volgende avonturen zullen zich plaatsvinden in Arizona bij de Antilope Canyon en The Horseshoe-bend. Wij kunnen er hier in ieder geval geen genoeg van krijgen, alhoewel ik er ook een beetje naartoe kijk om weer thuis te komen. Ik hoop dat jullie ook weer van dit verhaal hebben kunnen genieten. See you in the next one!

1. Tini:
    24 juli 2017
    Weer even in een andere wereld geweest dankzij jouw indrukwekkende verhaal. Nog een weekje volhouden hé, jullie hoofden zullen onderhand wel vol raken met al die indrukwekkende belevenissen. Liefs van de beestenboel.
  2. Dave Willemsen:
    24 juli 2017
    Prachtig verhaal weer@Luuk , je kunt altijd nog schtijver worden , je hebt een erg prettige stijl en zelf ik lees dit daardoor erg makkelijk Maar jullie vermaken je opperbest en das maar goed ook..... gewoon verder van genieten ... See you at the next story .... Over en uit
  3. Helga:
    24 juli 2017
    Weer met jullie op reis geweest.
    Prachtig zijn de foto's en vooral die foto Door de klif met aan het eind dat licht!
    Tot de volgende reis
    Groetjes
    Helga
  4. Wendy:
    24 juli 2017
    Toch ook maar naar Amerika Hel het is zooooo mooi allemaal. En zo anders elke keer!! Bizar. Echt een aanrader
  5. Anne-Marie:
    25 juli 2017
    Wat mooi allemaal zeg, super!!!
    Idd Luuk je kunt zeker schrijver worden, wat leest dit lekker, erg leuk geschreven weer jongen!
    Tot het volgende verhaal

Anne-Marie