A trip to Yosemite

17 juli 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

EINDELIJK een beetje contact met de buitenwereld. Een paar dagen op zo'n camping heeft weliswaar wat, maar wifi en fatsoenlijke douches waren toch ver te zoeken. Ik heb dus zoals ik verwachtte het blog de afgelopen 2 dagen niet kunnen updaten. Dat betekent echter niet dat er niets te vertellen was, want jongens wat een pracht hebben wij mogen aanschouwen. Ik zal maar met het begin beginnen.

We zijn met een gloednieuwe, gigantische  Dodge San Francisco uitgereden en koers gemaakt naar onze nieuwe bestemming, KOA camping, dicht bij Yosemite. Dat hebben we gedaan via een toeristische route die 'lichtelijk' om was, uiteraard volledig intentioneel. Dit was een behoorlijke slinger weg door het prachtig goud-gele gras met hier en daar een flink rotsblok, uitstekend als je zin hebt om even flink wagenziek te worden, vooral Lynn heeft er uitgebreid van genoten. Tussendoor nog een keer gestopt voor een mooi plaatje. Wat we echter niet hadden ingeschat was het temperatuurverschil van de heerlijke airco in de auto en de 40 graden buiten, het was alsof je tegen een muur van hitte aan liep wanneer je de auto uitstapte. Eenmaal op de camping aangekomen hebben we, buiten een paar baantjes in het zwembad, niet veel meer verricht. We hebben in de avond nog kunnen genieten van een simpele aardappelsalade en een gebakken kippetje in de heerlijk afgekoelde buitenlucht, naar mijn mening een prima afwisseling op alle vette hap bij de vorige maaltijden.

De volgende dag zaten we om 6:30 al aan het ontbijt en vertrokken we een half uur later naar Yosemite. En wat een pracht hebben we daar mogen beschouwen. Wilde rivieren met een kracht waar je bang van werd. Bergen waarvan ik, ondanks mijn aardrijkskundelessen, nog steeds niet van begrijp hoe ze precies gevormd zijn. En de weerzinwekkende watervallen die niet alleen een oorverdovend geluid produceerde, maar ook een pad van nevel waar je niet doorheen kwam zonder kletsnat te worden. Dit was een wandeling waarvan we dachten dat die 2 uur zou duren, we waren echter 6 uur verder toen we weer bij ons beginpunt terug waren. In andere woorden: We waren helemaal kapot. Wel waren we trots op onze fysieke prestatie en de geweldige natuur die we hebben mogen zien. Het gekste was nog dat we die dag maar een 'ietsie, pietsie, peuterig' stukje hebben gezien van Yosemite en dat daar dus nog veel meer is om van de genieten. Kortom een echte aanrader.

Ook wil ik nog even zeggen dat ik het ontzettend leuk vind om van iedereen zulke positieve berichten te krijgen. Ook vind ik het onvoorstelbaar wat we allemaal al in die 4 dagen hebben mogen meemaken en wat we hebben gezien. Ik sta te popelen om alles wat nog komt en ik vind super om het allemaal met jullie te delen. The Mammoth Lakes are next.
-Luuk over en uit.

1. Tini:
    17 juli 2017
    Nou Luuk, je kunt het wel super vinden alles met ons te mogen delen maar ik vind het steeds weer erg leuk om jouw verhalen te mogen lezen, het is net alsof je ons mee loods met jullie geweldige trip, kijk weer uit naar het volgende avontuur. Liefs van mij
  2. Dave Willemsen:
    17 juli 2017
    He wat leuk zeg om dit te lezen hele verhalen je moet reisleider worden erg leuk is dit ook leuke foto s ben nieuwsgierig naar het volgende wat jullie gaan doen tot nu toe kan het niet meer stuk voor jullie lezen wij
  3. Anne-Marie:
    Hey Luuk,

Ten eerste wat schrijf je ontzettend leuk jongen, écht!!
    Idd je kan zo voor reisleider door.
    Wat mooi allemaal hè, het komt ons allemaal zo bekend voor, echt genieten hè van alles daar, zo mooi..
    Wacht met plezier je volgende verhaal af

Groetjes Anne-Marie
  4. Richelle:
    18 juli 2017
    Leuk leuk!!❤️ Groetjes aan de hele fam.
  5. Th.& Wilh.:
    18 juli 2017
    Indruk wekkende foto,s prachtig!!
    We genieten met jullie mee.
    Gr.
  6. Helga:
    Hoihoi Luuk en de rest,
    Wat een geweldige belevenis en wat een mooie foto's.
    Leuk dat wel via deze weg mogen meegenieten van jullie avontuur.
    Het is trouwens geen straf om het te lezen, want Luuk wat kan jij boeiend schrijven.
    Wacht met spanning op het volgende verhaal.
    Groetjes Helga X
  7. Jona:
    18 juli 2017
    Damn Luuk, je schrijft echt goed! Heb net je hele blog met plezier doorgelezen. Ben ontzettend jaloers op jullie, vooral op de wandeling door Yosemite, wat een geweldige foto's!
    Ik kijk uit naar het vervolg!
    Groetjes