Las Vegas aka 'Sin City'

20 juli 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

In deze 'episode' van mijn blog zul je lezen hoe we een haast onbewoonde  woestijn hebben ingeruild voor een wereldstad die ruim 42 miljoen bezoekers per jaar trekt. Een lichtelijke overgang zou je kunnen zeggen...

Het begon 19 juli in de ochtend. Het koelde s'nachts af tot een 'lekkere' temperatuur van 32 graden in Death Valley. Ik was constant in dubio wat nou erger was: 'Een te hete slaapkamer' of 'het kneiterharde geluid dat de airco produceerde'. Ik zal maar zeggen dat het niet mijn beste nachtrust ooit is geweest. We zijn toen maar snel de auto ingedoken om koers te maken naar Las Vegas. 1 keer zijn we uitgestapt voor een mooi uitzicht op de vallei die we zojuist dag hadden gezegd. En aangezien de 'Hoover Dam' op de route lag, hebben we die ook een bezoekje gebracht. Toen we de stad inreden keken we onze ogen uit. Het is ongelofelijk hoe gek de hotels bedacht worden. Je kunt in een uurtje van New York naar Venetië en weer terug, te bizar voor woorden. Wij zelf zaten in het Luxor hotel, een gigantische piramide met maar liefst 4400 kamers. De begane grond is voor een groot deel opgevuld met gokautomaten, pokertafels en noem het allemaal maar op. Overal zijn winkels van zeepjes tot 'garnaal-merchandise', werkelijk niets is te gek voor Vegas. Wij hebben ons dan ook volledig kunnen vermaken om 1,5 dag lang langs de bekende strip te wandelen. Elke winkel die ons ook maar een beetje aansprak zijn we binnengelopen om vervolgens helemaal niets te kopen, echt geweldig. Natuurlijk is zo'n unieke stad niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Ik heb wel meer dan 30 zwervers gezien die dag die allemaal om hetzelfde vroegen 'eten'. Er was 1 buitenstaander die om wiet vroeg, hij was tenminste eerlijk. Ook is er gigantische werkgelegenheid in het geven van flyers, al verwacht ik niet dat enorm goed betaald. We zijn op onze 2e en laatste avond in Vegas naar een van de bekende shows geweest: 'The blue man group'. En wat een sensatie was dat zeg. De prachtige kleuren, indrukwekkende muziek en flauwe grapjes versmolten samen tot een fenomenaal spektakel. Het was geweldig om te zien hoe de performers het publiek meekregen, zoiets kan je in Nederland gewoon niet meemaken.

Samengevat was ons avontuur in Las Vegas iets wat ik nooit meer zal vergeten. Vooral de show was geweldig. Morgen gaan we nog ff shoppen en dan rijden we door naar de Bryce Canyon. Daar verblijven we weer in tenten, dus waarschijnlijk zitten we dan weer zonder wifi. Vroeg of laat zal er dus weer een nieuw verhaal verschijnen. Tot dan!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. De Gerritsjes:
    21 juli 2017
    Mevr Dorst is poepie jaloers en de foto's zijn prachtig. Fijn dat jullie zo genieten en heel veel zien en dus veel indrukken opdoen. Wat is het toch een maf super land. Heel veel plezier nog en doe niet wat ik nooit zou doen groetjes mevrouw Dorst ( Kirsten heeft dit geschreven namens mij, want mijn vingers zijn te dik maar me haar zit goed)
  2. Helga:
    21 juli 2017
    Val weer in herhaling maar wat is het prachtig!!!!
    Gr.
    Helga
  3. Th.& Wilh.:
    21 juli 2017
    Het is onvoorstelbaar , indrukwekkend enz. zowel in beeld als tekst.
    Lu uk een dikke pluim.Gr.
  4. Tini:
    22 juli 2017
    Ik gisteren heel even, oe geen blog, hij zal toch niet aan het gokken zijn geslagen. Ja Luuk zo kijk ik al uit naar je bijna dagelijkse blogs. Heerlijk te lezen en te zien aan de foto's dat jullie zo enorm genieten. Heel veel liefs en tot blogs, de beestenboel.
  5. John Thijssen:
    23 juli 2017
    Net het linkje naar deze Blog van Papa Eugene gekregen. Tjonge Luuk wat heb jij een talent om jullie reiservaringen te beschrijven en te delen. Jullie beleven de Westkust wel heel intensief, ik ben benieuwd waar de reis jullie de komende week naartoe brengt. Genieten maar en groetjes aan jullie allemaal van ons allemaal.
  6. Sandra Bennik:
    23 juli 2017
    Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen en jullie mooie foto's te zien. Nog veel plezier.
  7. Anne-Marie:
    25 juli 2017
    Super weer wat een belevenissen zeg! GE-WEL-DIG!!!!
    Geniet ervan!

Grtjs Anne-Marie